18.09.12

Вивчаємо сузір’я



Навколополярні сузір’я

   Уміння впізнавати на небесній сфері групи зір (сузір’я) та окремі зорі, називають АСТРОГНОЗІЄЮ (від грецького дослівно «знання зоряного неба»).



Спостерігаючи за небом протягом року виявляємо, що деякі сузір’я, розташовані поблизу Північного полюса світу, перебувають над горизонтом постійно, тобто є незаходящими.

До таких  відносяться наступні сузір’я.


1.Велика Ведмедиця – сузір’я північної небесної півкулі, котре складається з семи великих зірок (Великий Віз або Ковш) та 80 малих. У сузір’ї знаходиться декілька яскравих галактик, серед яких пара М81 (найяскравіша галактика неба) та М82, над головою Ведмедиці, спіральні галактики М101 – Вертушка, М108 та М109. На дні Великого Ковша можна знайти планетарну туманність СОВИ.

2. Мала Ведмедиця (укр.. Малий Віз)– найважливіше сузір’я північної півкулі неба, оскільки його найяскравіша зоря α найближче розміщена до Північного полюса світу і виконує роль Полярної. Сузіря містить порядку 40 зір, видимих неозброєним оком.


3. Дракон – сузір’я північної півкулі неба, навколо полярне. У цьому сузір’ї знаходиться зірка Кеплер-10, на орбіті якої кружляє одна із найменших екзопланет – Кеплер-10b. Сузірю належать планетарна туманність Котяче Око (NGC 6543) та галактика Веретено (NGC 5866).


4. Цефей сузір’я північної півкулі неба. Містить 148 зірок, видимих неозброєним оком. Назву отримало на честь ефіопського царя Кефея, чоловіка Кассіопеї та батька Андромеди.


5. Кассіопея (укр.. Борона або Пасіка)– сузір’я північної півкулі неба. Містить 150 зірок, видимих оком людини. Дане сузір’я лежить у смузі Чумацького Шляху.


6. Персей – сузір’я північної півкулі небесної сфери.


7. Андромеда – сузір’я північної півкулі неба, котре містить найвідомішу галактику – спіральну галактику Андромеди, супутницю Чумацького Шляху, котрі в далекому майбутньому зіллються між собою.


8. Жирафа – сузір’я північної півкулі неба котре не містить яскравих зір, та проте велике за площею.


9. Рись – останнє сузір’я північної півкулі неба, котре можемо спостерігати круглорічно. Містить 92 зорі, видимих неозброєним оком.





Доцільно прочитати:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...