02.01.14

Січень

Путівник зоряним небом

Січень

Окраса неба, сузір’я Оріона, легко розпізнати на зоряному небі по виразній фігурі міфічного мисливця, окресленій за допомогою яскравих зір, міститься у південній ділянці неба. Ліворуч від нього високо над обрієм розташувалося сузір’я Близнюків, під ним — Малий Пес, а нижче — маловиразне сузір’я Однорога. Над обрієм лежить сузір’я Великого Пса, до якого належить найяскравіша зоря неба Землі Сиріус. Над Оріоном міститься Візничий з яскравою зорею Капелла. Праворуч від нього і трохи вище — сузір’я Персея. Нижче Візничого і праворуч від Оріона міститься сузір’я Тельця, прикрашене зорею Альдебаран. Неподалік від зорі Ригель, що позначає коліно Оріона, лежать зорі сузір’я Еридана — зоряної ріки, що спадає за горизонт у південну півкулю неба.

У південно-східній ділянці неба високо над обрієм лежить сузір’я Рака. Під ним до самісінького горизонту простягнулася небесна Гідра. На сході над видноколом піднялося сузір’я Лева.

Південно-західну ділянку неба прикрашають сузір’я Кита, Овна і Риб. Голова східної Риби лежить високо над горизонтом, а західної — на обрії над точкою заходу. Сузір’я Андромеди й Пегаса лежать на заході. Квадрат Пегаса — найпомітніша фігура сузір’я — схиляється до обрію.




Зоряне небо в січні
Вигляд південної частини зоряного неба в січні о 21 год київського часу на широті Києва
Точку півночі позначає Полярна зоря, що належить до сузір’я Малої Ведмедиці. У цю пору його ківш перебуває високо над горизонтом. Нижче, ближче до обрію, лежить сузір’я Дракона.

У північно-західній ділянці неба над горизонтом видно частину сузір’я Лебедя. Над ним вище — Цефей, а ще вище — сузір’я Кассіопеї.

Сузір’я Великої Ведмедиці з її знаменитим ковшем міститься у північно-східній частині зоряного неба. Під ним (ближче до сходу) — сузір’я Гончих Псів. Ще ближче до сходу над обрієм лежить сузір’я Волосся Вероніки.
Вигляд північної частини зоряного неба в січні о 21 год київського часу на широті Києва


 
Натхненник: © Підготував Іван Крячко, 2013
© Графіка ВЦ «Наше небо», 2013


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...