04.12.13

Грудень


Путівник зоряним небом

Грудень
 

Південну ділянку зоряного неба прикрашає сузір’я Кита. Над ним лежить Овен. Небесна ріка Еридан тут спадає за обрій.

Низько над південно-східним небокраєм сяє зоря Сиріус — найяскравіша на небі нашої планети. Вона належить до сузір’я Великого Пса, що тільки сходить над горизонтом. Вище лежить Оріон. А над ним міститься сузір’я Тельця. На сході низько над обрієм лежить сузір’я Рака. Вище і праворуч від нього — Близнюки. Над ними міститься сузір’я Візничого. Його найяскравіша зоря Капелла сяє майже над точкою сходу.

Сузір’я Риб лежить у південно-західній частині неба. Над ним лежить Овен. Водолій схиляється до заходу. В цій ділянці неба містяться сузір’я Пегаса й Андромеди, ланцюг зір якої пролягає майже до зеніту.

Зоряне небо в грудні
Вигляд південної частини зоряного неба в грудні о 21 год київського часу на широті Києва


Ручка ковша Великої Ведмедиці вказує на північ, але традиційно цю частину світу позначає Полярна зоря із сузір’я Малої Ведмедиці.

На північному-заході лежить сузір’я Ліри з яскравою зорею Вега. Вище і ліворуч від неї міститься сузір’я Лебедя, а праворуч — голова Дракона. Над ними лежить Цефей. А ще вище — сузіря Кассіопеї.
Зоряне небо в грудні
Вигляд північної частини зоряного неба в грудні о 21 год київського часу на широті Києва

У північно-східній ділянці неба не дуже високо над обрієм міститься сузір’я Великої Ведмедиці. Над видноколом піднімається Лев — вже видно голову цього небесного звіра.

Натхненник: © Підготував Іван Крячко, 2013
© Графіка ВЦ «Наше небо», 2013








Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...